Everest Interim - Nieuws

Werkzoekende omarmt sociale media

Wie een baan zoekt, is een stuk actiever op sociale media dan andere Nederlanders.

Berichten worden dagelijks geplaatst, het netwerk vergroot en uitnodigingen
geaccepteerd. Alles om op te vallen bij een potentiële werkgever.

Dit blijkt uit analyses die Intelligence Group uitvoerde voor de Masterclass Social media
recruitmentstrategie van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.

Actieve baanzoekers versturen vier keer vaker dagelijks een uitnodiging aan anderen via
sociale media dan de gemiddelde Nederlander. Daarnaast reageert 24 procent dagelijks
op uitnodigingen van anderen en zoekt de actieve baanzoeker vaker de dialoog met
anderen. Meer dan één op de vijf plaatst dagelijks berichten en reageert op die van
anderen. Ook lezen ze vaker de berichten van hun online netwerk.

Geert-Jan Waasdorp, mede-oprichter van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie,
vindt het een gemiste kans dat de werkzoekenden niet vaker foto's online plaatsen.
"Opvallen, vindbaar en zichtbaar zijn, is voor werkgevers en werkzoekenden een
belangrijke strategie op sociale media. Nu alles steeds visueler wordt, zijn beelden en
video's steeds belangrijker in de communicatie op social media."

Bron: PW De Gids.nl/Redactie

terug naar Nieuws overzicht.